۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۵۲۵۰۷
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

دشمن درپی قطع امید مردم از نظام است | حماسه ۶ دی آمل، نماد دینداری مردم

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شگرد اخیر دشمن در جنگ نرم به اینجا رسیده که در عملیات روانی کاری کند مردم امیدی به این نظام نداشته باشند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدام تحسین برانگیز حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امام جمعه جدید تبریز که دستور برداشته شدن نرده های میان مردم و مسؤولان را در نماز جمعه این شهر مطرح کرده است، از انجام این اقدام در نماز جمعه مشهد مقدس نیز استقبال کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بنده در ابتدای امامت جمعه ام در مشهد این درخواست را از مسؤولان امنیتی مطرح کردم؛ چرا که مسؤول این مسأله، مسؤولان امنیتی هستند اما در آن زمان آقایان از نظر امنیتی تجویز نکردند. باز هم از استاندار محترم که اولین مسؤول امنیت این استان هستند، تقاضا می کنم که با بررسی عمیق مسائل امنیتی، اگر مصلحت دانستند، این موانع را از بین مردم و مسؤولان بردارند.

امام جمعه مشهد مقدس با تصریح بر این که اساس تصمیم گیری درباره حفاظت از مسؤولان، به دلیل اقدامات خراب کارانه منافقان ملعون است، به مرور جنایت منافقان در شهر آمل که در روز ششم بهمن ماه با حماسه مردم این شهر خنثی شد، پرداخت.

مرور حماسه ششم بهمن آمل

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز روز ششم بهمن است که در کشور ما خاطرات زیادی دارد و فراز و نشیب های سیاسی فراوانی آن را گذرانده ایم اما در بین تمام آن ها آنچه به عنوان تابلو شفاف درخشان در ششم بهمن می درخشد، مردانگی، حمایت، انقلابی بودن مردم غیور و دلاور شهر هزار سنگر آمل است.

وی افزود: در سال 60 با آن موقعیتی که ما و نظام ما در آن زمان داشتیم که دشمن ما را محاصره کرده بود و جنگ تحمیلی بر مردم ما تحمیل شده بود و کشور دوران رکود را می گذراند، دشمن در برخی نقاط کشور ما تثبیت شده بود و ترور ها و ناجوانمردی های کور منافقین نیز در کشور غوغا می کرد. اتحادیه کمونیست که از عناصر خود فروخته به ظاهر مارکسیست تشکیل شده بود، مدتی جاده تهران و آمل را ناامن کردند و در جنگل های اطراف آمل مستقر شدند و امام جمعه محترمی را پیش جشمان خانواده اش به درخت بستند و تیرباران کردند.

هدف منافقین از حمله به آمل، جداسازی دین مردم از حکومت بود

آیت الله علم الهدی یادآور شد: در ششم بهمن این عناصر به شهر آمل حمله ور شدند و هدفشان این بود که با قبضه آمل بر مازندران مسلط شوند و با موقعیت استراتژیک آمل از نظر تسلط ارتفاعات بر دشت های غرب مازندران و نیز نقطه اتصال به تهران، مشکل بزرگی برای نظام ایجاد کنند. منافقان این مشکل را بعد از عصر بنی صدر خائن انجام دادند یعنی در آن جریان بنی صدر ملعون هم نقش داشت و از او کمک گرفته بودند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به تبیین اهداف منافقان پرداخت و خاطرنشان کرد: آن ها فکر می کردند اگر بر مراکز حکومتی مانند فرمانداری و برخی مراکز دیگر مسلط شوند، مردم هم آن ها را به رسمیت خواهند شناخت اما دیدند مردم مبارز اصلی علیه آن ها هستند. منافقان نا به کار برای این حرکت مسلحانه کمونیست، به مردم گفتند «حکومت به دین شما مربوط نیست.»

وی تصریح کرد: از آن جا که مردم آمل مردمی دین مدار و ولایی هستند، منافقین برای کمرنگ کردن انگیزه دینی و ولایی بودن مردم، تبلیغ می کردند که «دین با حکومت کاری ندارد و شما می توانید ضمن خواندن نماز و دوست داشتن اهلبیت، حکومتی داشته باشید که به دین مربوط نباشد.»

امام راحل از حماسه مردم آمل در وصیت نامه خود نام بردند

آیت الله علم الهدی گفت: وقتی عده ای را در خیابان ها شهید کردند، مردم به پا خاستند و زن و مرد از سپاه اسلحه گرفتند و در خیابان ها سنگرسازی کردند و کار به جایی رسید که شهامت، غیرت، مردانگی و دلاوری مرد و زن مردم آمل را امام بزرگوار در وصیت نامه خود یادآوری کرده و از آن تشکر کردند. مردم در این حماسه نشان دادند فقط حکومت دینی می خواهند.

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: دشمنان ما هم پس از تجربه 40 ساله به این نتیجه رسیده اند که برای این که مردم از حکومت دینی دست بردارند باید حکومت دینی را بین مردم ناکارآمد جلوه دهند و بگویند دین برای امور مردم کارآمدی ندارد و امید مردم از این نظام قطع شود.

مسؤولان از امید مردم به نظام اسلامی حراست کنند

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: شگرد اخیر دشمن در جنگ نرم به اینجا رسیده که در عملیات روانی کاری کند مردم امیدی به این نظام نداشته باشند و در اقتصاد و معیشت و زندگی خود از نظام ناامید باشند. از همین رو مسؤولان عزیز و بزرگوار ما باید کاری کنند که مردم به نظام امیدوار باقی بمانند.

وی افزود: امید مردم به نظام با برقراری ارتباط با بیگانگان نیست و این همان خواسته دشمن است که می خواهد ما چشممان را به دروازه غرب بدوزیم و به آن ها امیدوار باشیم. این نوع تعامل بیگانه مردم ما را امیدوار به نظام نمی کند چرا که این بزرگ ترین آفت نظام است. وزیر خارجه فرانسه که به شما تهمت زده و گفته «مسأله موشکی ایران را با مسؤولان جمهوری اسلامی حل کرده ایم و می خواهیم از اقتدارشان در منطقه دست بردارند و پای خود را از منطقه جمع کنند»، چرا باید به ایران بیاید؟

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در جریان شکست برجام این تجربه ثابت شد که ما به هر مقداری از قدرت خود تنازل کنیم، اینطور نیست که مشکلات مردم ما حل شود. ما از فناوری هسته ای تنزل کردیم اما مشکلات ما بیشتر شد و کمتر نشد. آن ها مدعی هستند ما از قدرت خود تنزل کرده ایم.

دشمنان می خواهند ایران از قدرت خود دست بردارد

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: امروز که ما قدرت اول در منطقه هستیم، آن ها می خواهند از این اقتدار صرف نظر کنیم و کار نداشته باشیم که آمریکا در سوریه نیرو پیاده کرده است. اتفاقا در این صورت مشکل معیشت ما حل نمی شود و دشمن فهمیده که در این صورت ما از قدرت خود تنزل می کنیم و از همین رو تلاش دارد فشار اقتصادی را بر ما بیشتر کند. شما می خواهید این همدست و همیار ناپاک آمریکا را در این مملکت راه دهید؟ آیا مردم راضی هستند؟

وی در پایان تأکید کرد: تنها راه امیدوار کردن مردم این است که روند اقتصادی جامعه را از نظر نرخ ارز و طلا، وضع گرانی و مشکلات معیشتی در حال بهبود بیبینند. مردم با حرف امیدوار نمی شوند و باید ببینند که مشکلات آن ها در حال حل شدن است. مسأله اصلی اشتغال است و راه حل آن در اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب در حال راهکار دادن برای آن هستند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات